Psychopathologie bij kinderen en jeugdigen
van 6 tot 18 jaar
van 6 tot 18 jaar
voor hulpverleners die werken met chronisch getraumatiseerde kinderen
Hoe kunnen we getraumatiseerde kinderen het best helpen herstellen en (opnieuw) vertrouwen geven in zichzelf en in anderen? De therapeuten die Tem Je Draak hebben bedacht, ontwikkelden een speels groepsaanbod, zodat kinderen van en met elkaar kunnen werken aan herstel.
een integratief behandelmodel
als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen
Aan schoolpsychologen wordt geregeld advies gevraagd over het omgaan met kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De focus ligt dan al snel op de kindfactoren. Deze nascholingscursus legt juist het accent op de leerkracht als ingang tot gedragsverandering bij leerlingen.
Eye Movement Desensitization and Reprocessing bij trauma
Diagnostiek en behandeling bij encopresis en enuresis
Ouder- en kindgericht werken bij ingrijpende jeugdervaringen
wat zit er nu eigenlijk tussen de oren?
Cliënten met aanhoudende lichamelijke klachten (ALK) stuiten op veel onbegrip uit hun omgeving. Artsen, psychologen en andere behandelaars maken deel uit van die omgeving; ze zitten vaak met hun handen in het haar bij deze omvangrijke cliëntencategorie.
update en state-of-the-art
Deze tweedaagse masterclass gaat over het optimale gebruik van Functieanalyse en Betekenisanalyse (FABA) bij het opstellen van een behandelplan in het kader van Geïntegreerde Cognitieve Gedragstherapie (G)CGt.
In de Nederlandse praktijk ligt de nadruk op het verwerken van trauma door blootstelling van de patiënt aan het oorspronkelijke trauma (exposure behandeling en EMDR). Hierbij wordt minder ingegaan op de interpersoonlijke context en gevolgen die een heftige impact kunnen hebben.